Teraz czytasz
Promocja zawodu i gabinetów prywatnych

 

Promocja zawodu i gabinetów prywatnych

W ciągu pięciu lat działania samorządu udało się wiele. Sceptycy powiedzą, że można było więcej. Ale jak podsumowują wiceprezesi Izby, niepowodzenia czy porażki tej kadencji będą drogowskazem na przyszłość. I wyzwaniem, które trzeba zrealizować. Pokusiliśmy się o bilans. Każdemu z wiceprezesów KRF zadaliśmy takie same pytania, które pogrupowaliśmy w kategorie: sukcesy, porażki oraz wyzwania.”

Obszary: Promocja zawodu i gabinetów prywatnych
Odpowiada: Paweł Adamkiewicz

Sukcesy:

  • Udało się przeprowadzić nowelizację ustawy, tak aby fizjoterapeuta, który posiada działalność gospodarczą, mógł rejestrować nie tylko podmiot leczniczy, ale także praktykę fizjoterapeutyczną indywidualną i grupową. Dzięki temu mamy zarejestrowanych ponad 13 tys. praktyk i w ten sposób zalegalizowaną działalność gospodarczą w formie praktyk fizjoterapeutycznych;
  • Zarejestrowaliśmy praktyki fizjoterapeutyczne, ale tym samym zostaliśmy zobligowani do powołania tzw. kontrolerów. To wymóg Ministerstwa Zdrowia. Przygotowaliśmy projekt szkoleniowy zakończony egzaminem. W konsekwencji 86 osób zostało powołanych na kontrolerów przy KIF;
  • Wraz z zespołem ds. międzynarodowych przygotowywaliśmy się i uczestniczyliśmy w Światowym Kongresie Fizjoterapii WCPT w Genewie. Prezentowaliśmy tam nowoczesną historię samorządu i to, w jaki sposób fizjoterapeuci wywalczyli ustawę o zawodzie fizjoterapeuty. Przy okazji nasz pawilon zajął pierwsze miejsce w „konkursie” na najlepsze stoisko. Pokłosiem kongresu było przygotowanie wniosków aplikacyjnych i dołączenia do struktur międzynarodowej organizacji (WCPT, aktualnie: World Physiotherapy (WP);
  • Przygotowaliśmy webinar dla samorządowców z całej Polski. Ponad 6 tys. osób zapoznało się ze zmianami, jakie zaszły w ochronie zdrowia w związku z regulacją zawodu fizjoterapeuty. Zaprezentowaliśmy także przygotowany przez KIF program rehabilitacji postcovidowej oraz programy z zakresu fizjoprofilaktyki, nad którymi pracuje zespół powołany przez Izbę;
  • Rozwój naszego magazynu – „Głosu Fizjoterapeuty”. Pismo jest teraz regularnym periodykiem, prezentuje różne oblicza polskiej fizjoterapii – niniejsze wydanie to numer 22;
  • Kilka kampanii społecznych prowadzonych pod hasłem „Fizjoterapia porusza” – dzięki nim dotarliśmy do milionów polskich pacjentów, a świadomość istnienia naszego zawodu znacząco wzrosła. Kampanie prowadziliśmy w Internecie, ale także w mediach tradycyjnych. W czasie trwającej pandemii wyprodukowaliśmy filmy „Aktywny Senior w domu” i „Aktywna przerwa w pracy”. Ostatnia produkcja filmowa dotyczyła rehabilitacji pocovidowej;
  • Jesteśmy stale obecni w mediach – każdego miesiąca ukazuje się kilkaset publikacji z udziałem ekspertów KIF lub z naszej inspiracji.

Porażki:

  • Nie udało się wprowadzić praktyk fizjoterapeutycznych do kontraktowania z Narodowym Funduszem Zdrowia (wyjątkiem są programy funduszu solidarnościowego);

Wyzwania:

  • Chcemy, aby praktyki fizjoterapeutyczne mogły realizować programy polityki zdrowotnej;
  • Dążymy do tego, aby indywidualne praktyki fizjoterapeutyczne mogły zatrudniać pracowników wykonujących działalność leczniczą;
  • Zamierzamy starać się o środki unijne na doposażenie gabinetów fizjoterapeutycznych z zakresu informatyzacji, tak jak miało to miejsce w przypadku lekarzy pracujących w POZ;
  • Nadal będziemy pracować nad promocją zawodu – chcemy, aby każdy Polak wiedział, czym zajmuje się fizjoterapia i jak może mu pomóc.

Daj znać, co sądzisz o tym artykule :)
Lubię to!
1
Przykro
0
Super
1
wow
0
Wrr
0

© 2020 Magazyn Głos Fizjoterapeuty. All Rights Reserved.
Polityka prywatności i regulamin    kif.info.pl

Do góry