PSYCHOSPOJRZENIE

Mój pacjent ma depresję

Fizjoterapeuta powinien zwracać uwagę na to, w jakim stanie psychicznym jest pacjent. Pacjent zadbany psychiatrycznie…

Wsparcie psychologiczne dla pracowników służby zdrowia w okresie pandemii wirusa SARS-CoV-2

Grupą zawodową najbardziej narażoną na skutki ekspozycji na przewlekły stres i zagrożenie są pracownicy służby zdrowia bezpośrednio zaangażowani w opanowanie pandemii.

Stres w obliczu pandemii

Na stronie internetowej Światowej Organizacji Zdrowia na bieżąco uzupełniane są i aktualizowane pakiety informacji dotyczące nowego koronawirusa.

Stół nasz ofiarny

Starsi ludzie mawiają zwykle, że najlepsze lekarstwa są zawsze paskudne w smaku, a im boleśniejsze zastrzyki, tym szybciej one działają. Nie powinno więc nas specjalnie dziwić, że nasi pacjenci nabierają również fałszywego przekonania, że i w fizjoterapii „bez bólu nie ma efektu”; że trzeba okupić bólem powrót do sprawności i zdrowia. Ból ciała odziera jednak z intymności i ograbia nas dotkliwie z poczucia bezpieczeństwa.

Gdy zawodzi nas nie tylko nasze ciało

W 2007 r. zespół psychologów i neurofizjologów pod kierunkiem Davida Havasa przeprowadził serię badań na osobach, które poddały się ostrzykiwaniu mięśni twarzy toksyną botulinową w celach kosmetycznych.

Co budowa ciała mówi nam o charakterze pacjenta?

Pamiętasz swoje pierwsze zajęcia z anatomii? Jeśli tak, to pewnie przypominasz sobie również to, czego na nich uczono.

Zadbaj o pozytywne emocje swoich pacjentów

Jak ludzie reagują na widok miłych dla siebie osób.