Ból przewlekły nowym wyzwaniem w opiece zdrowotnej

Dr Pablo Hererro Gallego, prof. US z Hiszpanii będzie jednym z liderów prowadzących sesję naukową „Ból przewlekły nowym wyzwaniem w opiece zdrowotnej” oraz prowadzącym warsztaty Invasive Techniques in Physiotherapy – New Possibilities for Pain Modulation.

› „Interdyscyplinarność przyszłością rehabilitacji” jest hasłem organizowanego w Krakowie w dniach 12–15 czerwca II Kongresu KIF.  W programie znajdziesz m.in. kilkadziesiąt sesji naukowych, ponad sto warsztatów, sesje dla młodych adeptów fizjoterapii, sesje otwarte. Aby ułatwić Ci wybór prezentujemy sylwetki wykładowców.

Dr Pablo Hererro Gallego jest profesorem i badaczem na Uniwersytecie w Saragossie oraz kierownikiem iHealthy Research Group. Specjalizuje się w fizjoterapii inwazyjnej i bólu mięśniowo-powięziowym. Jest wiceprezesem SOCIFIN (Towarzystwo Naukowe Fizjoterapii Inwazyjnej) i redaktorem naczelnym czasopisma „Invasive Physiotherapy and Musculoskeletal Medicine”. Publikuje w czasopismach naukowych o międzynarodowym zasięgu.  Jest autorem techniki i koncepcji DNHS® oraz współwynalazcą opatentowanego narzędzia 3TOOL, które otrzymało nagrodę Emerging Innovation Award w konkursie Third Millennium Awards.  Kieruje europejskim projektem STROKE-POC, który jest pierwszym badaniem klinicznym porównującym suche igłowanie i toksynę botulinową w leczeniu spastyczności poudarowej, o czym więcej można przeczytać tutaj. Obecnie dr Pablo Hererro Gallego skupia się na badaniu różnych niefarmakologicznych alternatyw opartych na inwazyjnych technikach fizjoterapii, takich jak suche igłowanie, przezskórna neuromodulacja igłowa i przezskórna elektroliza igłowa.

Podczas kongresu dr Pablo Hererro Gallego chce się podzielić z fizjoterapeutami swoimi doświadczeniami związanymi z inwazyjnymi technikami leczenia bólu. Chociaż leczenie bólu przewlekłego jest złożone, w ostatnich latach zostały poczynione znaczne postępy w zrozumieniu działania różnych technik inwazyjnych. Wiemy, że mogą być one bardzo skuteczne i bezpieczne, przedstawię swoją wizją tego, w jaki sposób można je zintegrować z praktyką kliniczną, biorąc pod uwagę człowieka jako złożony system, do którego możemy podejść na wiele różnych sposobów – jak mówi dr Pablo Hererro Gallego.

II Kongres KIF „Interdyscyplinarność przyszłością rehabilitacji”
Sesja naukowa „
Ból przewlekły nowym wyzwaniem w opiece zdrowotnej”

13.06 (czwartek), godz. 10.15–11.45