Fizjoterapia przynosi pacjentom długotrwałe korzyści

Klinika Nadciśnienia Tętniczego i Diabetologii to klinika o profilu internistyczno-kardiologiczno-diabetologicznym. W naszej jednostce wykonywane są również inwazyjne procedury angiologiczne – przeprowadzamy zabiegi naczyniowe. Naszymi pacjentami są głównie osoby z chorobami układu krążenia i powikłaniami cukrzycy, często w podeszłym wieku. W związku z tym, że dużą cześć naszych chorych stanowią pacjenci przyjmowani z Klinicznego Oddziału Ratunkowego – są to osoby w stanie bardzo ciężkim, leżące, wymagające wielokierunkowego podejścia leczniczego.

W zespole mamy jedną fizjoterapeutkę. To młoda, bardzo zaangażowana osoba. Zatrudnia ją Samodzielny Zespół Fizjoterapeutów, ale ponieważ współpracuje z nami na stałe, to zna specyfikę pracy na oddziale i potrzeby naszych pacjentów. Bierze udział w zebraniach zespołu (tzw. omówieniach) i na podstawie uzyskanych informacji samodzielnie podejmuje odpowiednie decyzje i terapię. Jest przy tym bardzo otwarta na sugestie lekarzy.

Osobiście bardzo cenię tę współpracę i chciałbym, aby zespół fizjoterapeutów w naszej klinice się powiększał. Zauważyliśmy, że zapewnienie pacjentom aktywnej fizjoterapii skraca czas ich pobytu w szpitalu, obserwujemy też mniej powikłań infekcyjnych i zatorowych. Tak prowadzona fizjoterapia przynosi pacjentom długoterminową korzyść, a nam, lekarzom, poprawia komfort pracy.